Add me to Skype




Atlantisme Blogosphère Culture Désinformation Economics Europe Histoire Humour Israel Kim Jong Il-Prize Legal Mideast Politique Realworld Résistance Suisse UNO


Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

http://www.wikio.co.uk Subscribe in NewsGator Online Add to Google Subscribe in Rojo Subscribe in Bloglines Add Le Mont De Sisyphe - le blog qui rend beau et intelligent to Newsburst from CNET News.com

Google search

Le Mont de Sisyphe
WWW      
My Photo
Name:
Location: Zurich, Switzerland

Je suis beau et intelligent. À part cela, je suis juriste helvète, libéral-conservateur, amateur d'armes, passionné d'histoire et de politique. Je suis libéral et capitaliste convaincu car je pense que c'est cela l'état naturel de l'homme. Je parle le "Schwiizerdütsch" avec un accent zurichois, j'adore la bonne musique, la bière et surtout la femme avec qui je vis.


Keep on Blogging!







Thursday, November 03, 2005

Rainbow Warrior II: bien fait.

Voici la meilleure de la semaine: le bateau de Greenpeace "Rainbow Warrior II" a heurté et endommagé un récif de corail dans les Philippines.
Greenpeace said Tuesday it will pay nearly $7,000 in damages after the environmental group's flagship, the Rainbow Warrior II, hit a coral reef at a world heritage site in the southern Philippines.

The accident Monday was "very regrettable," Greenpeace said in a joint statement with the Tubbataha National Marine Park, but it laid some of the blame on maritime charts showing its ship was 1.5 miles from the reef.

Oui, c'est la faute aux autres... Imaginez une seconde un cargo d'Exxon ou de Shell ayant fait la même chose. J'imagine bien les hurlements au scandale et les appels au boycott de ces multinationales par la gauche altermondialisante. Grenpeace cependant préfère payer 7000 dollars en douce pour se tirer d'affaire. Sûr que cela va faire une grande différence. À titre de compensation, je serais plutôt pour couler le "Rainbow Warrior II" à cet endroit afin d'en faire un parc d'attraction pour plongeurs.

J'en ris encore.

(Via Gay Patroit et Cake or Death)

|

web site hosting count:

Politics Blogs
Start Blogging


© 2005 - 2009 by Sisyphos.
You may quote anything that pleases you. Thank you for not forgetting to mention the source.
Images belong to their respective owners.

Ubi libertas, ibi patria.